Zazwyczaj termin „pop-up” kojarzy się z oknami wyskakującymi na stronach internetowych. Są to najczęściej banery informujące o promocjach, możliwości zapisania się do newslettera czy informujące o zostawianiu przez daną witrynę plików cookies. Jednak niewiele osób zdaje sobie sprawę, że termin ten może odnosić się również do elementów widywanych w realnym świecie – na przykład do sklepów.

W różnych miejscach można dziś spotkać sklepy pop-up. Co to za obiekty i w jaki sposób działają? Czy przynoszą na tyle duże korzyści, że warto w nie inwestować?

Sklep pop-up – co to znaczy?

Okna pop-up wyskakują w różnych miejscach na stronie, prezentując informacje istotne dla właściciela witryny. W ten sposób przyciągają uwagę, powodując konieczność wykonania interakcji przez użytkownika, na przykład pozostawienie adresu e-mail czy zamknięcie baneru. Jednocześnie zaś potencjalny klient mimowolnie zapoznaje się z treścią przekazu, zanim pozbędzie się okna sprzed oczu. Podobnie działają sklepy pop-up, choć nieco mniej agresywnie.

Koncept pop-up store powstał już jakiś czas temu, bo w 1997 roku. To właśnie wtedy po raz pierwszy Patrick Courrielche stworzył sklep The Ritual Fashion and Music Expo, który miał na celu służyć za tymczasową przestrzeń sprzedażową. Inni producenci szybko zwrócili uwagę na to „jednodniowe centrum handlowe”. To spowodowało, że od tego czasu coraz częściej widuje się tego typu sklepy w różnych miejscach.

Pop-up store – co to jest i w jaki sposób działa?

Pop-up store to obiekt, który dosłownie „pojawia się i znika” – jak banery na stronach internetowych. Jest to konstrukcja budowana z myślą o sprawnej zmianie miejsca, dlatego ma charakter tymczasowy. Taki sklep pop-up stawia się w różnych przestrzeniach, na przykład w pobliżu jakiegoś budynku, w centrum handlowym, na placu lub w wielu innych punktach.

Sklep pop-up służy w danym miejscu przez określony czas, po czym następuje jego złożenie i przetransportowanie do kolejnego punktu. Sprzedaż w takim obiekcie trwa różnie – przez kilka godzin czy dni, a czasami konstrukcja pozostaje w przestrzeni przez kilka tygodni bądź miesięcy. Zależy to od woli właściciela danego pop-up store.

Dlaczego warto zainwestować w sklep pop-up?

Sklepy pop-up stawiane są z różnych powodów – w zależności od celu właściciela konstrukcji. Wśród najczęstszych przyczyn widnieje chęć zwiększenia rozpoznawalności marki w danym obszarze. Pop-up store skutecznie przyciąga uwagę, kiedy zostanie zbudowany w sposób przemyślany, a jednocześnie jego konstrukcja zaprezentuje elementy charakterystyczne dla danej firmy. W ten sposób ten niewielki obiekt będzie dość szybko kojarzył się z konkretną marką.

Co więcej, postawienie pop-up store zwyczajnie zwiększa sprzedaż. Kolejny punkt handlowy danej marki w nowym miejscu z pewnością wzbudzi zainteresowanie, natomiast niewielka liczba produktów powoduje wrażenie, że oferta jest ograniczona do wyczerpania zapasów. Z tego względu potencjalni klienci znacznie szybciej podejmują decyzję zakupową.

Jakie inne powody sprawiają, że inwestycja w pop-up store to dobry pomysł?

Pop-up store pozwala na przetestowanie kolejnych lokalizacji stosunkowo niskim kosztem. Tymczasowy sklep nie wiąże się z ogromnymi wydatkami w porównaniu do wynajęcia lokalu, a jednocześnie równie skutecznie pozwala sprawdzić, jak duże zainteresowanie jest w stanie wzbudzić w nowym miejscu. Z tego względu taka konstrukcja stanowi doskonałe rozwiązanie w przypadku marek, które chciałyby zaistnieć na nieznanym dotąd rynku lub stworzyć sklep w kolejnej lokalizacji.

Skoro został poruszony temat kosztów, warto wspomnieć o stosunkowo niskich wydatkach związanych z działaniem sklepów pop-up. Obowiązują je nieco inne zasady ze względu na tymczasowość funkcjonowania. W związku z tym nie potrzeba w nich wielu elementów infrastruktury, które są niezbędne w stacjonarnych sklepach. Ponadto ceny wynajmu powierzchni do postawienia pop-up store są znacznie niższe niż prowadzenie standardowego punktu sprzedaży.

Elementy zabudowy handlowej projektowane przez specjalistów

Aby pop-up store spełnił swoją funkcję, a więc istotnie poprawił sprzedaż pewnych produktów lub usług bądź zwiększył świadomość danej marki, musi zostać zaprojektowany i zbudowany w przemyślany sposób. Samodzielne stworzenie takiej konstrukcji nie jest niewykonalne. Jednak bez specjalistycznej wiedzy, narzędzi, know-how oraz konkretnego pomysłu istnieje ryzyko, że tego typu zabudowa handlowa nie da oczekiwanych efektów. W takiej sytuacji wkraczamy my.

Nasz zespół tworzy Meadow Design – firmę, która od lat proponuje klientom różnorodne elementy zabudowy handlowej i targowej. Realizujemy projekty stoisk oraz wysp gastronomicznych, kosmetycznych, odzieżowych, obuwniczych, florystycznych, jubilerskich, informacyjnych, telekomunikacyjnych, a także wiele, wiele innych. Najpierw tworzymy szczegółowy plan w oparciu o potrzeby klienta, a następnie budujemy konstrukcję, która całkowicie spełnia jego oczekiwania. Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą.

Sprawdź również https://www.meadowdesign.pl/